De geboorte van TVK

In de 80e jaren van de vorige eeuw ontstond de behoefte om te tennissen in Kloosterhaar. Op 6 maart 1989 zag TVK (Tennisvereniging Kloosterhaar) het levenslicht. Op dat moment waren er nog geen tennisbanen. De enthousiaste leden gingen tennissen op de banen van omliggende verenigingen en jaarlijks werd er een toernooi/feestavond georganiseerd voor de eigen leden. De combinatie van tennissen en gezelligheid stonden ( en staan nog steeds) daarbij voorop.

Om de wens van het krijgen van eigen banen te kunnen vervullen moest er sterk gelobbyd worden bij gemeente Hardenberg en lokale ondernemers. Het heeft bijna 10 jaar geduurd voor het zover was dat de banen aangelegd konden worden inclusief een tot kantine omgebouwde kantoorunit die geschonken werd door de lokale steenfabriek. Op het plaatselijk zwembad terrein is door de vereniging van Plaatselijk belang grond beschikbaar gesteld waar het tennispark gerealiseerd kon worden. Op onze foto pagina staan enkele foto's van de aanleg banen en bouw kantine.

Nu is TVK een kleine maar bloeiende vereniging waar de gezelligheid gecombineerd wordt met sportieve prestaties. De vereniging heeft de beschikking over twee tennisbanen van kunstgras en een gezellige kantine in de vorm van een bruin café. In 2015 is de kantine uitgebreid met een overdekt terras waar het heerlijk toeven is.

Elke woensdagochtend en woensdagavond wordt er getost. Dit houdt in dat alle leden kunnen komen tennissen en er geloot wordt wie hun tennispartner voor de betreffende partij is. Tijdens deze activiteiten is de kantine geopend.